fbpx

Adverteren op Instagram voor volgers en conversies

adverteren op instagram voor volgers
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on google
Share on reddit
Share on telegram

Adverteren op Instagram voor volgers en conversies wordt steeds vaker gedaan. Bedrijven willen een zo groot mogelijk publiek bereiken via social media om hun producten en diensten zo nog meer te kunnen afzetten. Wij vertellen hieronder een strategie die je kunt gebruiken om meer volgers en conversies te krijgen door te adverteren op Instagram.

Twee soorten advertenties

Voor deze strategie ga je twee soorten advertenties plaatsen. Elke advertentie spreekt een andere doelgroep aan; mensen die al engagement met je pagina hadden maar je niet volgen, en je volgers.

Niet-volgers met engagement

De eerste advertentie die je kunt opzetten is gericht op mensen die in het verleden ooit een bericht van jou hebben geliked, gedeeld of er op hebben gereageerd. Ze hebben dus al engagement met jouw pagina gehad, maar zijn je niet gaan volgen. Je gaat voor hun adverteren op Instagram voor meer volgers.

Instagram post

Wanneer ze een advertentie van je zien, zullen ze wel herkenning hebben. Dat is dus precies wat je wilt. Je wil deze mensen dus omzetten naar volgers, zodat ze in de volgende groep terecht komen.

Volgers

Je gaat ook een advertentie op je Instagram volgers richten. Het is de bedoeling om deze volgers om te zetten in leads, waarna ze worden omgezet in betalende klanten.

Publiek omzetten naar volgers

Je gaat dus eerst adverteren op Instagram voor meer volgers. Dit doe je door middel van Facebook Ads Manager. Hier maak je eerst een publiek aan dat je wilt bereiken.

Zorg ervoor dat je mensen die in de laatste 30 dagen engagement met jouw pagina hadden worden meegenomen. Langer dan 30 dagen is te lang, omdat zij jouw pagina al zijn je vergeten. Zorg er ook voor dat mensen die je profiel al hebben bezocht worden uitgesloten. Zij hebben namelijk al besloten om je niet te volgen, dus je verspilt alleen maar geld aan hun.

Maak vervolgens een Instagram advertentie aan die zich richt op bovenstaande doelgroep. Kies voor een post-advertentie en selecteer de locatie van de doelgroep die je wilt bereiken.

In de caption vraag je door middel van een aantrekkelijke caption of ze je willen volgen in ruil voor iets extras. Bied bijvoorbeeld de beste business quotes, de gaafste give-aways of de mooiste natuurfoto’s aan. Geef ze een reden om je te volgen.

Mensen waar je al engagement mee hebt gehad worden aangespoord om je te gaan volgen. De kans dat ze dat doen is dan ook redelijk groot, omdat ze jouw pagina herkennen.

adverteren op instagram voor volgers
Adverteren op Instagram voor volgers? Doe jij het al?

Marketing Funnel

De volgende stappen zijn eigenlijk gelijk aan die van een marketing funnel. Je gaat namelijk de gegevens van je leads in een sales funnel stoppen. Hier kun je verschillende software voor gebruiken, zoals bijvoorbeeld Mailchimp. Je vraagt je misschien af waar dat voor nodig is. Je kunt toch ook je producten direct verkopen aan je volgers?

Op social media heb je geen controle over je volgers. Wel over de leads op je mailinglijst. Niet al je volgers zien namelijk je post. Van de 1000 volgers zien misschien maar 300 volgers je nieuwe post. Zo werkt het algoritme van Instagram nu eenmaal.

Bij een mailinglijst is dat anders. Wanneer je een mail stuurt naar de 1000 mensen op je lijst, zullen ook bijna alle 1000 mensen je mail zien. De kans om hier je boodschap over te brengen is dus veel groter.

Daarnaast zijn mensen op je maillijst veel makkelijker te overtuigen iets te kopen. Ze hebben namelijk al interesse in je bedrijf getoond. Anders zouden ze zichzelf niet inschrijven voor je maillijst.

Hoe zet je je volgers dan op een maillijst?

Dat kun je doen met een gratis weggevertje, zoals bijvoorbeeld een gratis e-book of webinar.

Maak weer een advertentie aan. Richt deze op mensen die jouw Instagram pagina volgen. Deze keer gebruik je de weggever als lokmiddel. Zorg ervoor dat de foto die je gebruikt een visualisatie is van de weggever. Mensen willen graag zien wat ze krijgen. Vervolgens leid je ze naar de conversiepagina waar je ze omzet in een lead.

In de gratis weggever kun je je producten en diensten promoten. Maar promoot hier niet meteen je duurste product. De drempel om een goedkoper product te kopen is namelijk een stuk lager. Wanneer ze eenmaal klant zijn, is de kans groter dat ze later bij jou een duurder product kopen.

Je kunt in de PDF ook nog een speciale korting geven. Mensen hebben dan een gevoel van schuld; je hebt ze al een gratis PDF gegeven en geeft ze ook al een speciale kortingscode. Ze krijgen hierdoor het gevoel dat ze iets terug moeten doen.

Wanneer je een gratis webinar geeft, kun je in het begin de webinar zeggen dat je aan het einde een speciale aanbieding geeft. Mensen willen dan tot het einde kijken. Hier geef je vervolgens een speciale kortingscode die ze kunnen gebruiken als ze jouw product kopen.

Mails versturen

Mensen die hun naam en e-mailadres hadden achtergelaten, ga je nu in een sales funnel stoppen. De eerste 7 dagen nadat ze hun gegevens hebben achtergelaten, krijgen ze iedere dag automatisch een mailtje toegestuurd.

Instagram

In de eerste mail laat je zien wie je bent en vertel je dat je net als de lezer een probleem had. Zorg ervoor dat ze zichzelf zullen herkennen in jou. Zeg ook dat je morgen uitlegt hoe je het probleem hebt opgelost. Nu weten ze wat ze kunnen verwachten.

In de komende dagen vertel je steeds meer over je product. In de laatste mail sla je toe. Je zorgt er nu voor dat ze naar de betaalpagina worden geleid. Ze weten nu precies wie je bent, wat je product is, welke problemen het oplost, en als het goed is weten ze nu ook dat het hun problemen gaat oplossen. Wanneer ze hier namelijk van overtuigd zijn, zullen ze je product aanschaffen.

Zullen wij anders even voor je adverteren op Instagram?

Adverteren op Instagram is niet voor iedereen weggelegd. Het kost veel tijd en je zult moeten weten waar je mee bezig bent om maximaal resultaat te behalen. Zullen wij anders even voor je adverteren op Instagram?

Timmermans Media plaatst doelgerichte Instagram advertenties om zo ieder doel te kunnen bereiken. Stuur anders even een mailtje naar [email protected] of bel naar 0631265093, zodat we hier wat meer over kunnen uitleggen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Over de auteur.

Bijna alle stappen voltooid... 95%

Alles uit Instagram halen voor jouw bedrijf?

Je krijgt de beste strategieën en tips om alles uit je Instagram pagina te halen. Leer de beste posts te plaatsen en de meeste likes en volgers te krijgen. Laat je naam en e-mail achter en krijgt het helemaal GRATIS!

ebook cover instagram

Wil jij Instagram de baas zijn?

Download ons GRATIS e-book met de beste Instagram tips voor jouw bedrijf.

ebook cover instagram