Gericht content aanbod: gemakkelijk het aantal leads verhogen!

gericht content aanbod
Leestijd: 6 minuten

Het genereren van leads is een belangrijke stap in het marketingproces, maar het omzetten van leads in betalende klanten kan soms een uitdaging zijn. Een effectieve manier om de conversie van leads te verhogen, is door het inzetten van gericht content aanbod voor potentiële klanten. In deze blog bespreken we wat een gericht content aanbod precies is, waarom het werkt en hoe jouw bedrijf het kan toepassen om meer leads om te zetten in klanten.

Wat houdt het gericht aanbieden van content in?

Gericht content aanbod is het maken van content die specifiek is gericht op de interesses en behoeften van jouw doelgroep. Het doel van gericht content aanbod is om de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste persoon te laten zien. Hierbij is het van belang dat de boodschap van de content aansluit bij de fase waarin de (potentiële) lead zich bevindt. Op deze manier lever je ze de juiste informatie om uiteindelijk klant te worden.

Waarom werkt gericht content aanbod?

Gericht content aanbod werkt om verschillende redenen. We hebben de belangrijkste drie redenen voor je opgeschreven:

Reden 1: Begrijp je doelgroep en laat dat zien

Met een gericht content aanbod laat je bedrijf zien dat jullie je doelgroep en bijbehorende behoeften begrijpen. Het laat zien dat je hen niet ziet als een nummer en ze graag wil helpen. Dit kan de loyaliteit van jouw klanten vergroten en hen ertoe aanzetten om bij jouw bedrijf te blijven. Dit kan je zowel op social media, Google en je eigen website toepassen.

Reden 2: Verhoogt de kant dat jouw leads klant worden

Daarnaast verhoogt gericht content aanbod de kans dat jouw leads ook echt klant worden. Door content te maken die gericht is op hun specifieke behoeften, verhoog je de kans dat ze zich betrokken voelen bij jouw bedrijf. Uiteindelijk zullen ze ook informeren, zich aanmelden of een aankoop doen bij jouw bedrijf.

Reden 3: Kwalitatief betere leads

Ten derde kan een gericht content aanbod helpen om de kwaliteit van jouw leads te verbeteren. Aangezien je veel gerichter te werk gaat, zijn je leads sneller oprecht geïnteresseerd in jouw product of dienst. Hierdoor gaat je sales proces dus sneller omdat je al specifieke leads hebt die zeer waarschijnlijk al geïnteresseerd zijn.

gericht content aanbod

Handige tips voor gerichte content!

Lees alle handige tips voor het maken van gerichte content voor je potentiële leads/klanten. Deze tips kunnen je helpen bij het creëren van gericht content aanbod:

Tip 1: Ken je doelgroep

Om gericht content aanbod te kunnen maken, moet je jouw doelgroep goed kennen. Dit betekent dat je moet begrijpen wat hen drijft, welke problemen ze hebben en wat voor soort content ze willen zien. Normaal gesproken beschrijft de buyer persona of buyer persona’s je doelgroep. Gebruik deze dan ook bij het opzetten van gerichte content.

Tip 2: Identificeer de fase van de buyer’s journey

Het is belangrijk, bij het maken van de content, om te begrijpen in welke fase van de buyer’s journey jouw leads zich bevinden. De buyer’s journey bestaat uit drie fasen: de bewustwordingsfase, de overwegingsfase en de besluitvormingsfase. Door te begrijpen in welke fase jouw leads zich bevinden, kun je content maken die aansluit bij hun specifieke behoeften en vragen. Je kan dit bijvoorbeeld zien door te kijken op welke pagina van jouw website de leads zich bevinden.

Tip 3: Gepersonaliseerde e-mails

Misschien wel logisch, maar gepersonaliseerde e-mails werken nog steeds om effectief gerichte content te delen. Door de naam van de lead in de e-mail te gebruiken en de inhoud van de e-mail af te stemmen op zijn/haar interesses en behoeften, kun je de kans vergroten dat de lead een klant wordt.

Tip 4: Verschillende soorten content

Als je je boodschap zo goed mogelijk wil overbrengen, dan moet je het via verschillende kanalen doen. Sommige mensen geven de voorkeur aan geschreven content, terwijl anderen de voorkeur geven aan een video of misschien wel podcast. Door dezelfde boodschap op verschillende manieren te laten terugkomen, wordt het steeds sterker en duidelijker voor de doelgroep.

Tip 5: Maak gebruik van marketing automation

Marketing automation helpt jouw bedrijf om een gericht content aanbod op een schaalbare manier op te maken. Door gebruik te maken van marketing automation, kun je automatisch gepersonaliseerde e-mails versturen en content aanbieden die aansluit bij de behoeften van de lead.

gericht content aanbod

Op zoek naar een betrouwbare partner die jou kan helpen bij het genereren van meer leads voor jouw bedrijf?

Zoek niet verder! Timmermans Media bestaat uit een team van experts en heeft jarenlange ervaring in het ontwikkelen en implementeren van strategieën die zorgen voor meer leads, en uiteindelijk meer omzet voor jouw bedrijf.

Wij begrijpen we dat elk bedrijf uniek is en zijn eigen uitdagingen heeft als het gaat om het genereren van leads en uiteindelijk klanten. Of je nu op zoek bent naar content marketing, e-mailmarketing of zoekmachineoptimalisatie, wij hebben de kennis en expertise om jouw bedrijf te helpen groeien.

Heb je vragen, of wil je graag jouw ervaringen over dit onderwerp met anderen delen? Laat dan hieronder een reactie achter. Wij zullen er alles aan doen om op je vraag of opmerking te reageren.

PS: Wil jij nog meer te weten komen over marketing? Wordt dan lid van onze besloten Facebookgroep. Het is gratis voor ondernemers die samen met andere ondernemers hun marketing willen verbeteren.

Over de auteur.

Jessie Vullings

Jessie Vullings

Hi! Ik ben Jessie, wat leuk dat je mijn artikel hebt gelezen! Naast het schrijven van blogs ben ik freelance Digital Marketeer. Ik help je graag bij het verbeteren van de online zichtbaarheid van je bedrijf door het toepassen van verschillende marketingstrategieën.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire artikelen.

Klaar om te groeien?

Plan dan nu (vrijblijvend) een telefoon- of videogesprek met ons in.