Online marketing uitbesteden, of toch zelf doen?

Online marketing uitbesteden of toch zelf doen?
Leestijd: 7 minuten

Online marketing is noodzakelijk en essentieel voor het succes van jouw bedrijf in het sterke digitale en competitieve landschap vandaag de dag. Denk hierbij aan het maken van unieke en boeiende content, het onderhouden van klantcontact, de aanwezigheid op social media, jouw online vindbaarheid in zoekmachines, het adverteren online et cetera. Dit zijn allemaal onderdelen van een complete en succesvolle online marketingstrategie. Maar waarom zou je wel of niet jouw online marketing uitbesteden als ondernemer? Wij vertellen je hier graag meer over.

Waarom online marketing uitbesteden?

Succes behalen met online marketing uitbesteden is niet eenvoudig. Om jouw doelgroep op het juiste moment te bereiken, heb je tijd, geld en middelen nodig. Echter kun je als bedrijfseigenaar je aandacht en focus verliezen op kernbedrijfsprocessen, wanneer je teveel tijd bezig bent met online marketingwerkzaamheden. Daarnaast is voor een juiste en kwalitatieve online-marketing aanpak veel kennis nodig. Laten we eens kijken naar enkele redenen waarom je zou moeten overwegen om online marketing uit te besteden.

Online marketing uitbesteden of niet?
  • Kennis van zaken

Wanneer je effectief aan de slag wilt gaan met online marketing, dan vereist dat diepgaande kennis over een groot aantal vraagstukken. Denk hierbij aan zoekmachine optimalisatie (SEO), content marketing, online advertising en social media. Bij elk van deze onderdelen is expertise van cruciaal belang. In bijna alle gevallen zijn succesvolle online marketing campagnes opgezet door een groep specialisten. Door met een extern internet marketingbedrijf te werken, kun je hun jarenlange theoretische en praktische ervaring benutten.

  • Concentreer je op de kern van jouw bedrijf

Door je online marketing uit te besteden, kun jij als ondernemer je focussen op hoofdzaken binnen het bedrijf. Je hoeft je geen zorgen te maken over online marketing. Dit is namelijk de taak van het bureau of de freelancer(s) die je inschakelt.

Het uitbesteden van online marketing wordt meestal overwogen door bedrijven die het proces onafhankelijk willen houden van de kern van het bedrijf. Met de juiste informatie en toegang kan jouw online marketingbureau strategieën plannen, ontwikkelen en uitvoeren die resultaten opleveren.

  • Marketingtools

Wanneer je aan de slag gaat met online marketing, zorg dan dat je direct gebruikt maat van de beste tools. Zo wordt er gelijk data verzameld. Hiermee kunnen er vervolgens weer optimalisaties worden doorgevoerd. Gespecialiseerde marketing bureaus beschikken over dergelijke tools. Zij hebben alle benodigde tools voor jouw campagnes in huis.

  • Meetbare resultaten

Online marketing specialisten bieden datagestuurde inzichten en marketingstatistieken die zinvolle resultaten opleveren. Het is belangrijk om te herkennen waar de online marketing aanpak succesvol is en waar het minder goed werkt. Zo kun je bij het succesvolle onderdeel gaan opschalen en bij de minder succesvolle onderdelen afschalen of stoppen.

Veel online marketingbureaus bieden belangrijke oplossingen voor bedrijven, waaronder:

  • Webdesign en/of optimalisatie
  • Online vindbaarheid
  • Google Rankings en Google Mijn Bedrijf
  • Online advertentiecampagnes die specifiek worden gericht op de doelgroep
  • Reputatie management
  • Mobielvriendelijke opties zoals online bestellen en klantenondersteuning
  • Krijg een frisse blik op jouw bedrijf

Als ondernemer weet je heel goed hoe jouw bedrijf werkt. Echter kun je na enige tijd cruciale details over het hoofd zien. Deze details kunnen het verschil betekenen tussen groei en stagnatie. Een frisse blik op jouw bedrijf kan leiden tot verhelderende gesprekken. 

  • Schaalbaarheid

Wanneer een marketingcampagne succesvol is, dan kan deze eenvoudig in omvang worden uitgebreid. Wanneer een campagne efficiënt is ingericht, kan er snel worden opgeschaald.

  • Elke euro wordt effectief ingezet

Wanneer je een expert op het gebied van online marketing inhuurt, weet je zeker dat jouw geld goed wordt geïnvesteerd. Omdat online marketing bureaus veel kennis en ervaring hebben en vaak ook hun kennis up-to-date houden, ben je er zeker van dat elke geïnvesteerde euro effectief wordt ingezet.

online marketing uitbesteden
  • Je bent op de hoogte van de laatste online marketing updates

Aangezien experts op het gebied van digitale marketing het grootste deel van hun tijd besteden aan het leren van nieuwe vaardigheden en het verbeteren van bestaande technieken en strategieën, kun je ervan uitgaan dat ze op de hoogte zijn van trends en nieuwe mogelijkheden in de steeds veranderende digitale wereld.

Online marketing uitbesteden? Timmermans Media staat voor je klaar!

Ik hoop je met dit artikel voldoende geïnformeerd te hebben om tot de juiste keuze te komen. Kies je ervoor om online marketing uit te besteden of juist niet? Mocht je voor uitbesteden online marketing kiezen, dan zijn er tal van goede bureaus die je kunnen helpen. Let wel op dat je juiste kiest.

Ook Timmermans Media kan jou helpen wanneer je kiest voor het uitbesteden van online marketing. Wij hebben veel kennis in huis en hebben al jaren ervaring op het gebied van online marketing. Wij gaan graag met je in gesprek over jouw bedrijf, doelstellingen en doelgroep. Zo bepalen we samen de beste online marketingstrategie om jouw doelen te gaan behalen. Je kunt ons telefonisch bereiken of per email. We hopen snel van jullie te horen.

Heb je vragen, of wil je graag jouw ervaringen over dit onderwerp met anderen delen? Laat dan hieronder een reactie achter. Wij zullen er alles aan doen om op je vraag of opmerking te reageren.

PS: Wil jij nog meer te weten komen over marketing? Wordt dan lid van onze besloten Facebookgroep. Het is gratis voor ondernemers die samen met andere ondernemers hun marketing willen verbeteren.

Heb je vragen, of wil je graag jouw ervaringen over dit onderwerp met anderen delen? Laat dan hieronder een reactie achter. Wij zullen er alles aan doen om op je vraag of opmerking te reageren.

PS: Wil jij nog meer te weten komen over marketing? Wordt dan lid van onze besloten Facebookgroep. Het is gratis voor ondernemers die samen met andere ondernemers hun marketing willen verbeteren.

Over de auteur.

Nick Kiburg

Nick Kiburg

Hallo, ik ben Nick Kiburg. Ik ben veel bezig met de laatste trends en ontwikkelingen binnen de online marketing- en e-commerce branche. Mijn passie is om andere van (extra) informatie te voorzien in informatieve blog posts, deze zal je dan ook veel van mij tegen komen! Ik sta er dan ook altijd voor open om hierover in gesprek te gaan!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire artikelen.

Klaar om te groeien?

Plan dan nu (vrijblijvend) een telefoon- of videogesprek met ons in.