Instagram Highlight Covers zorgen ervoor dat je hoogtepunten duidelijk zichtbaar zijn op je profiel. Na 24 uur verdwijnen namelijk jouw Instagram Stories, maar deze kun je een goede plek op je bedrijfsprofiel geven door Instagram hoogtepunten te gebruiken. Ideaal als je leuke momenten of belangrijke mededelingen langer dan 24 uur te laten zien aan jouw volgers. Lees hier verder hoe je Instagram Highlight Covers kan ontwerpen.
Hoe maak je Highlight Covers?
Highlight covers zijn eigenlijk omslagfoto’s om je Instagram verhalen als Instagram hoogtepunten op te slaan. De handige en gratis tool die ik gebruik voor Instagram Highlight Cover is Canva. Je kan hier gratis een account aanmaken en ze hebben zelf een functie voor Instagram story highlight cover.
- Zoek op Canva naar ‘Instagram Story Highlight Cover’;
- Kies een van vooraf gebouwde sjablonen;
- Kies op de bewerkingspagina uit honderden verschillende pictogrammen, afbeeldingen en elementen om je cover aan te passen. Het is ook mogelijk zelf iets te uploaden.
- Klaar? Klik op ‘downloaden’ in de rechterbovenhoek van de pagina.
Hoe voeg je Highlight Icons toe?
Nu heb je je Instagram Highlight Covers maar deze moet je natuurlijk ook wel op instagram zetten! Hoe je dat doet lees je hier:
- Log in op je account en ga naar je eigen bedrijfsprofiel. Klik daar op het pictogram ‘Nieuw’ net onder je bio;
- Selecteer de verhalen waarvan je een hoogtepunten wilt maken en klik vervolgens op ‘Volgende’;
- Klik op ‘Cover bewerken’ om je Highlight-omslag te uploaden;
- Typ vervolgens een naam voor dit hoogtepunt en klik daarna op ‘Toevoegen’. Kies een pakkende naam voor je highlight.
4 tips bij het maken van je Instagram Highlight Covers
- Kies een pictogram passend bij jouw bedrijf. Laat teksten weg, die zijn vaak onleesbaar maar kies voor een pictogram of afbeelding waarbij mensen direct aan je bedrijf denken.
- Highlights zijn een aanvulling, geen herhaling. Probeer daarom niet dezelfde woorden in je bio te gebruiken dan in je Highlights.
- Wees duidelijk. Laat je publiek niet raden waar elke highlight over gaat. Als een van je highlights bijvoorbeeld over events gaat, bevat je pictogram een podium, microfoon of presentatie-scherm.
- Highlights in je huisstijl. Dit is erg belangrijk. Zorg ervoor dat de highlights passen of zijn aangepast op je huisstijl. Denk aan dezelfde kleuren of pictogrammen als op je webstite.
Wees dus niet bang om als bedrijf te spelen met enkele ideeën op Canva en het uit te proberen op je Highlight Covers. Je kunt ze ten alle tijden aanpassen, hier zit geen limiet aan.
4 voorbeelden van Instagram highlight icons voor jouw bedrijf:
Voorbeeld 1: Linda meiden
Linda Meiden is een blad voor de leukste jonge vrouwen in Nederland. Linda Meiden heeft op Instagram covers die samenhangend zijn met elkaar maar toch telkens anders. Elke cover heeft verschillende teksten en kleuren, maar toch allemaal in dezelfde stijl waardoor ze goed bij elkaar passen.
Voorbeeld 2: BUStastisch
BUStastisch is een startup bedrijf die haar Volkswagen T1 busje inzet voor verschillende verhuur opties. BUStastisch gebruik ook highlight covers. Zij hebben hun highlight icons gebaseerd op basis van hun eigen logo. Dit kun je vergelijken met de profielfoto van het bedrijf.
Voorbeeld 3: Good Lines
Good Lines is een bedrijf die BH’s in verschillende, uiteenlopende maten verkopen voor alle vrouwen. Good Lines heeft een creatieve manier van het gebruik van highlight icons. In plaats van de standaard pictogrammen, kiest het merk een unieke aanpak en gebruiken ze illustraties die aansluiten bij het product wat ze verkopen.
Zullen wij het anders voor je doen?
In bovenstaand artikel heb je alle informatie om zelf aan de slag te gaan met Instagram Highlight Covers. Heb je enkel geen tijd of inspiratie om je eigen social media bij te houden? Dan helpen wij je graag.
Ons team biedt social media management aan en dan maken we een op maat gemaakt plan om jouw bedrijf te laten stralen op social media. Neem gerust contact met ons op via info@timmermansmedia.nl of raadpleeg onze website.