Hoe pas ik Instagram reels toe als bedrijf? Lees hier de 5 belangrijke tips!

Instagram Reels
Leestijd: 6 minuten

Tegenwoordig is het belangrijk om je bedrijf op Instagram goed te laten overkomen. Dit doe je door je volgers interessante content te laten zien en waardevolle informatie te delen. Je hebt vast en zeker de laatste tijd Instagram reels voorbij zien komen op je feed. Reels zorgen voor interactie en meer volgers. Dit is dus de reden dat je reels wil gaan gebruiken als bedrijf. Lees in deze blog alles over Instagram Reels, hoe je het inzet en wat belangrijke tips!

Wat zijn Instagram reels?

Instagram heeft sinds 2020 Instagram reels op de markt gebracht in 50 landen, waaronder Nederland. Deze functie maakt het mogelijk om een verticale video te maken van maximaal 30 seconden met leuke effecten, geluiden, muziek, filters en teksten.

In reels kun je nieuwe content plaatsen maar ook oude content gebruiken. Waarom is de maximale tijd van een video 30 seconden? Omdat dit lang genoeg is voor de gemiddelde spanningsboog van mensen. Handig om dus ook in te zetten als bedrijf door Instagram reels marketing toe te passen.

Bekijk deze video met alle informatie over Instagram Reels voor beginners!

Wat is mijn bereik met Instagram reels?

Instagram heeft de app zo ingericht dat je reels worden gezien door mensen die geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf of onderwerp. Uiteindelijk, hoe meer mensen je bereikt met je reel, hoe groter de kansen zijn dat het aantal volgers en de betrokkenheid zal groeien. 

Het algoritme van Instagram heeft bepaald dat alle gebruikers van Instagram onderstaande content graag willen zien in een reel: algoritme van Instagram ook door dat iedere gebruiker 

  • Grappige video’s
  • Creatieve content
  • Verticale video’s (die het hele scherm vullen)
  • Muziek op de achtergrond
  • Inspirerende, verbazingwekkende video’s
  • Echte mensen in beeld
Instagram Reels

Kan ik adverteren met reels?

Jazeker, dit kan! Via Meta Business Suite kun je gemakkelijk advertenties aanmaken voor op Instagram of Facebook. Het adverteren met reels maakt het nog makkelijker om een grotere doelgroep te bereiken. Adverteren in reels zal op dezelfde manier verschijnen als bij stories. Tijdens dat een kijker op Instagram tussen reels scrolt zal jouw advertentie voorbij komen. De advertenties worden herhaald en mogen maximaal 30 seconden duren. De reels advertenties werken net zoals normale reels berichten. De advertenties kunnen dus ook geliked worden of reacties ontvangen. Ook het delen van een advertentie is mogelijk!

Tips voor Instagram reels

Bij het posten en creëren van Instagram reels is het belangrijk om rekening te houden met een aantal belangrijke tips. Bekijk en lees de tips hier:

Tip 1: Zorg voor afwisselende content

Je volgers of potentiële klanten willen graag afwisselende content zien. Geef de kijkers van je reels bijvoorbeeld tips hoe ze door jouw product of dienst geld kunnen besparen. Daarnaast is het ook leuk om te laten zien hoe je producten eruit zien en hoe ze werken. Wil je meer betrokkenheid creëren? Neem je volgers dan eens mee in een kijkje achter de schermen en interview bijvoorbeeld een van je klanten of werknemers.

Tip 2: Gebruik effecten

Wat willen je volgers niet zien? Een saai lang filmpje waarin weinig te zien is. Gebruik daarom effecten, dit om een korte video of losse beelden aan elkaar te verbinden. Dit kan zowel een overgangs- als een kleureffect zijn. Gebruik ook geluidseffecten of muziek voor extra beleving.

Tip 3: Gebruik hashtags

Hashtags gebruik je om de juiste doelgroep te bereiken en zo meer bereik te behalen. Als je bijvoorbeeld drinkflesjes verkoopt kan je de hastag #drinkflesje gebruiken maar ook #waterbottle en #drinkmorewater. Bekijk op welke hashtags veel gezocht wordt en kies de meest relevante hashtags uit.

Tip 4: Kies je juiste omslagfoto

Door je reel te posten met de juist omslagfoto kun je jouw reel interessant maken om op te klikken. Trek met de omslag foto de aandacht van je doelgroep en maak het herkenbaar. Wat is het doel van je reel? Verwerk dat in de omslagfoto.

Tip 5: Deel op feed

Dit is een hele belangrijke. Klik net voordat je de reel gaat posten op het knopje ‘Deel op je Feed’ alleen dan heeft een reel kans om viraal te gaan en kunnen je volgers je reel ook beter vinden. Zeker voor het uitbreiden van je online netwerk (en volgers) heel belangrijk.

Instagram Reels

Hulp nodig bij het maken van Instagram reels?

Mis je creativiteit of weet je gewoon weg niet waar je moet beginnen? Bij het maken van reels moet je rekening houden met dat je afwisselende content post die je potentiële klanten interessant vinden maar ook de juiste hashtags en effecten gebruiken. Kies voor je reel een passende omslagfoto en vergeet je reel niet te delen op je feed.

Kan je wel wat hulp gebruiken? Wij van Timmermans Media helpen jou hier graag bij! Neem vrijblijvend contact met ons op via info@timmermansmedia.nl of bekijk onze website met onze diensten.

Heb je vragen, of wil je graag jouw ervaringen over dit onderwerp met anderen delen? Laat dan hieronder een reactie achter. Wij zullen er alles aan doen om op je vraag of opmerking te reageren.

PS: Wil jij nog meer te weten komen over marketing? Wordt dan lid van onze besloten Facebookgroep. Het is gratis voor ondernemers die samen met andere ondernemers hun marketing willen verbeteren.

Over de auteur.

Jessie Vullings

Jessie Vullings

Hi! Ik ben Jessie, wat leuk dat je mijn artikel hebt gelezen! Naast het schrijven van blogs ben ik freelance Digital Marketeer. Ik help je graag bij het verbeteren van de online zichtbaarheid van je bedrijf door het toepassen van verschillende marketingstrategieën.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Populaire artikelen.

Klaar om te groeien?

Plan dan nu (vrijblijvend) een telefoon- of videogesprek met ons in.