Met ‘’cryptomarketing’’ een succesvolle marketing cryptomunt runnen

marketing cryptomunt
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email
Share on google
Share on reddit
Share on telegram

Marketing is een voortdurende inspanning waarmee bedrijven hun naam vestigen. Zonder marketing zal een bedrijf nooit de status behalen waar zij naar streven. Je zult dan ook zien dat de ‘’grote’’ bekende merken zoals Nike, Coca-Cola en Mercedes allemaal flink investeren in marketing om aan de top van hun branche te blijven. Ook eenmaal aan de top, moeten deze bedrijven door blijven gaan met marketing. Een marketing cryptomunt moet dus ook van een sterke marketingstrategie voorzien zijn

Steeds meer behoefte aan ‘’cryptomarketing’’

Marketing cryptomunt

Voor nieuwe en ontwrichtende technologieën zoals cryptocurrency is marketing nog belangrijker, want als het goed wordt gedaan, leert het niet alleen mensen over jouw project, maar werft het ook nieuwe projectondersteuners en groeit je community.

Veel mensen maken de fout door aan te nemen dat ICO’s en cryptocurrency dezelfde dingen zijn. Als je jouw merk op de juiste manier op de markt wilt brengen, moet je beginnen met het begrijpen van je marketingdoel. Brengt je jouw ICO op de markt? Of brengt je jouw cryptocurrency-merk als geheel op de markt?

ICO staat voor “Initial coin offering” en vertegenwoordigt een inzamelingsactie om een ​​project vooruit te helpen. Aan de andere kant verwijst cryptocurrency naar een digitale valuta. Vanwege de overeenkomsten zijn de marketingstrategieën voor beide concepten vaak hetzelfde.

Je zal daarom merken dat ook de meest succesvolle cryptoprojecten flink hebben geïnvesteerd in marketing, zowel voor als na hun ICO/STO. Marketing is een belangrijke stap om een ​​community rond cryptoprojecten op te bouwen. Zonder een betrokken community, zal zelfs het beste blockchain-project moeite hebben om bekend te worden en dus bij het rijtje van de zo vele onbekende cryptomunten behoren.

Marketing cryptomunt zelf runnen of uitbesteden?

In plaats van een duur intern marketingteam op te zetten om marketingcampagnes uit te voeren, hebben de meeste cryptoprojecten ervoor gekozen hun marketing uit te besteden aan specialisten. De onderdelen van marketing die het meest worden ingezet door cryptomarketingbureaus omvatten alles van sociale media en public relations tot contentmarketing en display-advertenties.

Omdat marketing zo belangrijk is voor het succes van een project, is het cruciaal dat er een goed marketingbureau wordt ingezet. Ze moeten niet alleen getalenteerd en effectief zijn, maar ze moeten ook de visie van het projectteam begrijpen. Immers, hoe kan iemand iets effectief op de markt brengen zonder echt te weten wat ze aanbieden?

Marketingstrategieën voor ICO’s en cryptocurrency die echt werken:

Maak een website 

Als je een idee wilt hebben van hoe een website eruit moet zien voor een ICO- of cryptocurrency-project, bekijk dan eens wat websites van de top 100 cryptomunten op CoinMarketCap.

CoinMarketCap is een van de eerste plekken waar de serieuze beleggers hun onderzoek zullen starten. Om deze reden heb je zonder een professionele website een grote achterstand op je concurrenten. Zou je zelf een technologieproject serieus nemen als er geen website is?

1. E-mail marketing

Wanneer je jouw merk op de markt brengt, moet je altijd e-mailadressen verzamelen. Verstandig is om dit vanaf het begin van een ICO- of cryptocurrency-project te starten. Het opbouwen van een abonneelijst kost immers veel tijd. Desalniettemin, zoals elke professionele marketeer je zal vertellen, is e-mail nog steeds de meest effectieve manier om je doelgroep te bereiken.

Hoe je snel en gratis e-mailabonnees verzameld, lees je hier.

2. Netwerken via LinkedIn

Netwerken is cruciaal in elke branche, maar voor een niet bekend project in een opkomende markt als blockchain is dit nog belangrijker. Het beste is, om bij elke gelegenheid relaties op te bouwen. LinkedIn is waarschijnlijk de meest effectieve manier om dit te doen.

Met waardevolle tools zoals Linked Helper kunnen jouw teamleden in een ICO, het proces automatiseren om potentiële sponsoren en influencers op LinkedIn te bereiken.

Linkedin-gebruikers reageren erg goed (professioneel) op berichten en staan ​​open voor koude berichten of vragen van mensen die ze niet kennen. Dit is een voordeel dat LinkedIn heeft ten opzichte van alle andere sociale mediaplatforms. Ben je een nieuwkomer in deze markt, dan moet je maximaal gebruik maken van de netwerkmogelijkheden van LinkedIn.

3. Podcasts

Podcasts worden niet voor niets steeds populairder. Voor een cryptocurrency-project is dit een kans om naar een breder publiek uit te zenden en luisteraars te informeren over de functies van het project.

Dit gezegd hebbende, audio-inhoud is nu nog effectiever dan voorheen, waardoor dit een van de meer impactvolle strategieën is om bewustzijn over het project te creëren.

In deze blog schreven we eerder al hoe je een eigen podcast begint.

4. Affiliate Marketing 

Marketing cryptomunt

Affiliate marketing volgt dezelfde concepten en ideeën als influencer marketing. Het enige verschil is dat affiliate marketing kan worden gedaan door iedereen die geïnteresseerd is in een merk in plaats van alleen een belangrijke social media influencer. 

Voor degenen die niet weten wat affiliate marketing inhoudt; het is het proces waarbij filialen een commissie verdienen voor het op de markt brengen van producten of diensten van een andere persoon of bedrijven. Het proces is eenvoudig genoeg waarbij consumenten en partners zoeken naar een product dat ze leuk vinden. Promoot het product en verdien een stukje winst met elke verkoop die ze maken. 

Je kan jouw gelieerde ondernemingen op verschillende manieren betalen, waaronder betalen per verkoop, betalen per lead en betalen per klik:

  1. Pay-per-sale is de huidige standaard affiliate-marketingstructuur wanneer een bedrijf zijn filiaal een percentage van zijn verkoopprijs betaalt na aankoop vanwege zijn marketingstrategieën.
  2. Pay-per-lead programma’s compenseren affiliates op basis van gewonnen leads. In dit geval moeten consumenten worden overgehaald om de website van een bedrijf te bezoeken en een actie te ondernemen. Een dergelijke actie kan zijn: het invullen van de details van een contactformulier, het aanmelden voor een proefversie van het product, het abonneren op een nieuwsbrief of het downloaden van software of bestanden.
  3. Pay-per-click richt zich op het stimuleren van consumenten om de website waar zij zich bevinden te verlaten en naar de website van jouw cryptoproject te gaan. De affiliate wordt dan betaald op basis van de toename van het webverkeer voor de website van een bedrijf.

5. SEO 

Het is onmogelijk om over de digitale marketinginspanningen van een bedrijf te praten zonder over SEO te praten. Als het gaat om cryptocurrency-marketing, hebben internet, sociale media en mobiele technologieën het spel veranderd en cryptobedrijven een nieuwe reeks mogelijkheden gegeven.

De digitale wereld heeft ervoor gezorgd dat public relations en SEO hand in hand gaan bij het creëren van een effectieve PR-strategie om bekendheid te geven aan een bedrijf. Bedrijven, zonder SEO te optimaliseren, zullen nooit hoog genoeg scoren in zoekmachines om opgemerkt te worden. Zo zal je jouw doelgroep dan ook niet online bereiken.

Om succesvol te zijn met SEO moeten er aan heel wat SEO aspecten voldaan worden. Welke dit zijn en hoe je hier het beste op inspeelt, is te veel om in deze blog uit te leggen. Lees hiervoor al onze SEO blogs.

Zullen wij anders jouw marketingstrategie runnen?

We hopen dat dit artikel je heeft geholpen om met de juiste marketingstrategie, jouw crypto project tot een succes te brengen. Lukt het niet? Dan kunnen wij jouw marketing strategie inrichten en uitvoeren. Je kunt ons hiervoor een mailtje sturen op [email protected] en dan komen we zo snel mogelijk bij je terug.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Over de auteur.

Klaar om te groeien?

Plan dan nu (vrijblijvend) een telefoon- of videogesprek met ons in.

Bijna alle stappen voltooid... 95%

Op naar meer conversies!

Je krijgt 37 tips om meer conversies te genereren met je website en/of webshop!

ebook cro voorkant

37 tips voor meer conversies!

Download ons GRATIS e-book met 37 tips voor extra conversies op je website/ webshop!

ebook cro voorkant